Kolding: Danske Bank for langsom til kunderne

Det tager for lang tid for Danske Bank at svare sine kunder, og det skal gå hurtigere at beregne for eksempel billån.
Foto: Lars Krabbe, Jyllands-Posten
Foto: Lars Krabbe, Jyllands-Posten
AF CHRISTIAN SEHESTED OG KASPER KRONENBERG

Det går for langsomt i Danske Bank. For langsomt med at beregne lån, for langsomt med at få svaret kunderne. Sådan lyder beskeden fra topchef  Eivind Kolding på årets generalforsamling.

"Det må ikke tage tre timer at køre et billån igennem vores systemer. Det er et simpelt produkt. Det skal kunne gøres på 10 min. Eller måske via selvbetjening af kunden selv," siger bankens nye direktør Eivind Kolding fra talerstolen på generalforsamlingen og peger på, at noget halter når banken igen og igen ender lavt i kundetilfredshedstest.

"Banken er ikke rigtig organiseret i forhold til kundetilfredsheden. Vi skal kunne få produkterne hurtigere ud. Vi svarer heller ikke vores kunder hurtigt nok...vi skal også kigge på vores processer. Der er nogle gange for lange forretningsgange. Vi kan gøre ganske meget her. Det skal vi rette op på," siger Kolding på generalforsamlingen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også