Britisk bank får rap over nallerne for misvisende reklame

Påstand i reklame i 2023 var vildledende, fastslår britisk myndighed.
En påstand i en reklame fra Nationwide holder ikke vand, har britisk myndighed afgjort. | Foto: Hannah Mckay/Reuters/Ritzau Scanpix
En påstand i en reklame fra Nationwide holder ikke vand, har britisk myndighed afgjort. | Foto: Hannah Mckay/Reuters/Ritzau Scanpix

Den britiske myndighed Advertising Standards Authority (ASA), der holder hånd i hanke med bl.a. virksomheders kommercielle budskaber, har afgjort, at banken Nationwide vildledte omverden med en reklamekampagne i efteråret. Det skriver The Guardian.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også