Forbrugervagthund angriber Jyske Bank på seks punkter i rentesag

Forbrugerombudsmanden har anmodet om at få flere dommere til at afgøre sag mod Jyske Bank, da den har principiel karakter. 
Jyske Bank står foran en retssag i Sø- og Handelsretten mod Forbrugerombudsmanden omkring indførelse af negative renter. | Foto: Simon Fals
Jyske Bank står foran en retssag i Sø- og Handelsretten mod Forbrugerombudsmanden omkring indførelse af negative renter. | Foto: Simon Fals

Jyske Bank har haft ugyldige aftalevilkår og i flere tilfælde handlet i strid med reglerne om god skik for finansielle virksomheder, da banken for år tilbage begyndte at opkræve negative renter på kunders indlånskonti. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også