Mobilepay-kunder får svært ved at undgå ekstraregning

Andre betalingsløsninger er dyrere end Mobilepays hidtidige priser for løsningen Myshop, som bliver ændret.
Mobilepay er en del af Vipps Mobilepay. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Mobilepay er en del af Vipps Mobilepay. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Mobilepay lancerede i sidste uge en ny prismodel for sine Myshop-erhvervskunder, og de får svært ved at undgå ekstraregning ved at finde alternative betalingsløsninger.

Det skriver Børsen.

Den nye prismodel med virkning fra 1. oktober betyder, at nogle af Mobilepays 150.000 kunder i fremtiden skal betale op mod ti gange så meget for at modtage penge i Mobilepay-løsningen Myshop. Fremover skal kunderne nemlig betale et gebyr på 0,99 pct. af varens pris.

Erhvervskunderne får dog svært ved at undgå en markant ekstraregning, selv om de skifter til en anden betalingsløsning, for med prisstigningen kommer Mobilepay stort set til at lægge sig på linje med resten af markedet.

For Thomas Billeschou-Hansen, der sælger 10-20 læs brænde om måneden via sit selskab AP Energi i Nørre Alslev, betyder prisændringen, at hans månedlige udgifter stiger fra 50 kr. til omkring 500 kr. for at kunne tage imod betalinger for brændet, lyder det ifølge Børsen.

Betalingsgiganten Nets foreslår, at kunder som AP Energi kan benytte en fastprisaftale på dankortbetalinger. Det vil koste 200-250 kr. om måneden, hvilket er fire til fem gange så meget, som Mobilepay-løsningen kostede før i tiden. Hos Flatpay er listeprisen på 0,89 pct. månedligt for årlig omsætning under 2 mio. kr. For en kunde som AP Energi vil det stadig betyde en ni gange højere pris end tidligere, skriver avisen.

De nye Mobilepay-vilkår har medført stor utilfreds blandt mange kunder og har fået flere små virksomheder til at henvende sig hos brancheorganisationen SMV Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også