Kommunikationsrådgiver til finanssektoren: Drop offerrollen

Finanssektoren skal væk fra offerrollen og finde et godt sted at tale fra for at undgå at være politisk prügelknabe, lyder rådet fra kommunikationsrådgiver Anders Heide Mortensen. Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen vil have sektoren til sætte ind på flere områder.
Skal finanssektoren lykkes med at tale om grøn omstilling, må sektoren både være konkret og bevæge sig væk fra offerrollen, lyder rådet fra kommunikationsrådgiver Anders Heide Mortensen. | Foto: AP/Martin Schutt
Skal finanssektoren lykkes med at tale om grøn omstilling, må sektoren både være konkret og bevæge sig væk fra offerrollen, lyder rådet fra kommunikationsrådgiver Anders Heide Mortensen. | Foto: AP/Martin Schutt

Skal finanssektoren lykkes med at bevæge sig væk fra en kedelig position, hvor skældud og såkaldt bankbashing er hverdag, skal der sættes ind på flere fronter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også