Danske Bank kompenserer cirka 1100 kunder for overopkrævning

Danske Bank har nu genberegnet tre ud af fire inkassokunders sager for at se, om der blev opkrævet for meget. Det udmønter sig indtil videre i en kompensation til ca. 1100. Derudover oplyser banken, at man ved genberegningen af nogle realkreditkunder har lavet en fejl.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
AF RITZAU FINANS OG FREDERIK JENSEN

Danske Bank har indtil videre gennemgået cirka 78.000 ud af de i alt cirka 106.000 inkassokunder, hvor det blev vurderet, at der var risiko for, at kunderne var blevet opkrævet for meget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også