Bankdirektører har lært af coronakrisen: Fremtidens filialer er kasseløse

Coronakrisen har givet bankerne ny viden om kunderne. Det er især tydeligt, at kunderne ikke er afhængige af kontanter i samme omfang som tidligere. Udviklingen går i retning af flere kasselukninger.
Coronakrisen har gjort det tydeligt, at de fysiske kasser ikke er nødvendige," siger Per Sønderup, ordførerende direktør i Jutlander Bank. | Foto: PR/Jutlander Bank
Coronakrisen har gjort det tydeligt, at de fysiske kasser ikke er nødvendige," siger Per Sønderup, ordførerende direktør i Jutlander Bank. | Foto: PR/Jutlander Bank

Ringkjøbing Landbobank og Spar Nord har begge lukket alle kassefunktioner permanent. Det er en direkte konsekvens af coronakrisen, hvor den fysiske kassebetjening er lukket ned på myndighedernes opfordring.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også