FinansWatch

Flere tegner lønforsikring i a-kassen

Stadig flere funktionærer og højtuddannede køber en tillægsforsikring. Det skyldes bl.a., at a-kasserne bruger produktet som en del af medlemsplejen.

Frygten for at blive fyret får på ny danskerne til at tegne en ekstra forsikring, der skal sikre et supplement til dagpengene i tilfælde af ledighed. Efter et dyk i 2010 stiger antallet af nyforsikringer igen, lyder det fra flere a-kasser for funktionærer og højtuddannede.

"Vi har fået 300 nytegninger på to måneder. Og vi forventer, at antallet af nytegninger fordobles i 2012," siger Uffe Daub, salgs- og marketingchef i Lederne, hvor flere end 12 pct. af medlemmerne i øjeblikket har en tillægsforsikring.

Den samme melding lyder fra CA's a-kasse og fra FTF-A.

Ifølge brancheorganisationen Forsikring & Pension faldt antallet af forsikrede i 2009 fra 94.500 til 76.700 - bl.a. fordi forsikringsselskaberne har skruet præmierne i vejret, i takt med at flere er blevet ledige. Når antallet stiger igen, skyldes det både, at frygten for ledighed spreder sig, og i høj grad også, at a-kasserne er gået i offensiven for at sælge produktet til deres medlemmer.

 

Telefonkampagne

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Ny direktør vil ikke have ret, bare fordi hun er chef: "Det bedste argument bør vinde"

Efter små tre år i Microsoft Danmark vinker Anne Marie Kindberg farvel for i stedet at blive kommerciel direktør hos fintech-virksomheden Lunar fra 1. februar. De første dage skal hun formentlig lytte lidt mere, end hun skal tale, og så ser hun frem til at blive en del af en virksomhed, der ifølge hende kommer til at revolutionere bankbranchen, som vi kender den.

Tribal-banker vinder frem

Neobanker, hvor kundebase og formål er drevet af markører som etnicitet, politisk tilhørsforhold eller klima, vinder frem i Tyskland, USA og Storbritannien.

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs