Kundeflugt bremser Nordeas lukning af filialer

Siden 2011 er antallet af Nordea-filialer i Danmark halveret, hvilket har kostet mange kunder. Det skal der nu sættes en prop i, lyder det både fra bankens topchef og den danske direktør for privatkunder.
Torben Laustsen, direktør i Nordea Danmark med ansvar for privatkunder.
Torben Laustsen, direktør i Nordea Danmark med ansvar for privatkunder.

Nordea vil stoppe den stigende kundeflugt ved at opbremse lukningen af filialer og ansættelse af flere medarbejdere. Det skriver Børsen.

Sidste år sagde 25.000 danske kunder farvel til Nordea, mens tallet året før kun var 4900. Det er kun i Danmark, at Nordea mister kunder til konkurrenterne, og det er ikke godt nok, at kundetilfredsheden er så lav i landet, lyder det fra bankens topchef, Casper von Koskull. Derfor har man igangsat en række initiativer og har ansat nye medarbejdere til både rådgivning og kundeservice.

Siden 2011 er antallet af filialer mere end halveret fra 247 til 116, men det vil den danske direktør med ansvar for privatkunder, Torben Laustsen, nu sætte en stopper for.

"I vores plan for 2017 indgår kun at lukke en håndfuld filialer, men det afhænger meget af kundernes adfærd, og hvordan den forandrer sig," siger Torben Laustsen til Børsen.

Nordea-boss: Hårdt arbejde bag positiv udvikling vil og skal fortsætte

Koskull: Burde kunne øge kundetilfredsheden i 2017 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også