Her er Nordeas hemmelige plan: Priser skal op og omkostninger kraftigt ned

Når topchef Casper von Koskull 26. januar præsenterer Nordeas årsregnskab, vil han lancere en ambitiøs plan for at øge indtjeningen markant i storbankens privatkunde-forretning. Det indebærer mærkbare bidrags- og prisstigninger for kunderne, færre filialer især i Danmark, drastisk reducerede omkostninger og en hård opdeling af, hvilke kunder der er vigtige for banken.
Nordea vil i slutningen af januar præsentere en helt ny privatkundestrategi, der skal øge indtjeningen på de knap 10 mio. privatkunder markant. | Foto: Torben Stroyer, Jyllands-Posten
Nordea vil i slutningen af januar præsentere en helt ny privatkundestrategi, der skal øge indtjeningen på de knap 10 mio. privatkunder markant. | Foto: Torben Stroyer, Jyllands-Posten

Når chefen for Nordens største bank 26. januar præsenterer sit årsregnskab, vil Casper von Koskull samtidig løfte sløret for en ambitiøs ny strategi, der skal gøre Nordeas privatkunde-forretning til Nordens mest profitable.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også