Første resultat fra Nordeas kundeprojekt er klar

Nordea er begyndt at sparre med kunderne om tekniske løsninger, og nu er den første løsning til de danske forbrugere klar.

Som et led i sin it-modernisering har Nordea lanceret Nordea Next, som er en app, der fungerer som laboratorium for banken, hvor kunderne bliver involveret i skabelsen af processer.

Nu har Nordea Next sit første produkt klar til de danske kunder, og det er en løsning, hvor kunderne kan logge ind på deres mobilbank ved hjælp af et fingeraftryk, skriver banken i en pressemeddelelse.

I løbet af de kommende måneder bliver en ny udgave af mobilbanken tilgængelig for alle kunder, og her vil det blive muligt for kunderne at logge på mobilbanken ved at aflevere sit fingeraftryk til mobiltelefonen.

"Ingen kender kundernes behov bedre end kunderne selv. Det er kongstanken bag Nordea Next," forklarer Torben Laustsen, der er bankdirektør i Nordea i Danmark, i pressemeddelelsen og uddyber:

"Med Nordea Next udforsker vi innovative ideer sammen med vores kunder. Det giver os unik og uundværlig indsigt i deres ønsker til vores digitale løsninger. Målet er at få inspiration og udvikle de nye digitale værktøjer, som vi kommer til at rulle ud til kunderne på vores platforme."

Nordeas Touch ID kommer i første omgang til iPhone-modeller, der har teknikken integreret, mens den først senere vil blive tilgængelig for Android-brugere.

Accenture skal få Nordeas it-satsning til at spille

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også