Nordea forsøger at skabe flere kvindelige chefer med personlige sponsorer

Den nordiske storbank har ligesom resten af den finansielle sektor problemer med en skæv kønsbalance i ledelseslagene. Det arbejder banken dog på at ændre.
Bjørn Bøje Jensen | Foto: Nordea Pressefoto
Bjørn Bøje Jensen | Foto: Nordea Pressefoto
AF MORTEN PLESNER OG DANIEL HEDELUND

Manglen på kvinder i toppen af den finansielle sektor er ikke blevet mindre af de meget omdiskuterede fit & proper-regler, som grundlæggende gør nåleøjet mindre for kandidater, som ikke allerede har bred erfaring fra topposter i finansbranchen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også