Nordea-boss: Fuld fokus på kunderne igen

Nordea har i de seneste to år kigget indad, men nu skal blikket rettes mod kunderne, siger Nordeas topchef, Casper von Koskull, i forbindelse med bankens kvartalsregnskab.
Foto: Jens Henrik Daugaard
Foto: Jens Henrik Daugaard
RITZAU FINANS

De seneste to år har Nordea haft mere fokus indad end på kunderne, selv om kunderne altid er i fokus. Men nu rykker kundefokus frem igen, og det vil gradvist synliggøres i de kommende år.

Det siger koncernchef i Nordea, Casper von Koskull, til Ritzau Finans. Topchefen er i øvrigt tilfreds med driftsoverskuddet i banken i første kvartal, der stort set fastholdt niveauet fra samme kvartal sidste år.

Det landede på 1070 mio. euro mod 1102 mio. euro. Det var også bedre end analytikernes forventning, der lå på lige under 1 mia. euro.

"De sidste par år har vi filialiseret banken, investeret i vores kerneforretning, i digitalisering og i derisking, siger han og erkender, at det har taget noget fokus fra kunderne."

"Selv om kunderne altid har været i fokus, gør de gennemførte tiltag, at vi nu endnu mere kan koncentrere os om kunderne," siger han.

Han fremhæver, at Nordea har en god platform til at drive fokus på kunder, og at kundebasen er solid og forretningen veldiversificeret.

Casper von Koskull understreger, at Nordea har fået nye måder at gå til kunderne på, og det skal bruges til at få momentum.

"Men allerede nu foregår omkring en tredjedel af bankens kundemøder online," siger han og minder om, at digitaliseringsprocessen først er helt i mål i 2020-21.

"Vi kan forbedre os gradvist frem mod 2020-2021," siger Casper von Koskull.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også