FinansWatch

Nordeas forspring på erhvervsområdet forsvundet

EPSI-undersøgelsen viser, at konkurrenterne har indhentet Nordea på erhvervsområdet. Nordea-direktør Anders Jensen mener dog, man skal passe på med at tolke for hårdt på undersøgelsen.

Hvad gør en markedsleder i hårde tider, når konkurrenterne er svækkede på finansiel styrke og på image? Udnytter sin styrke og stærke brand til at øge forspringet til konkurrenterne? Eller bliv er indhentet af konkurrenterne?

Scenarie nummer ét vil nok være at foretrække for de fleste virksomhedsledere, men i tilfældet med Nordea så tyder noget på, at den danske del af banken ikke har været i stand til at kapitalisere på det forspring, som den stod med i årene efter de finansielle markeder brød i brand i efteråret 2008.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs