Nordeas tur gennem sølet gør ondt i hjertet på afgående storkundeboss

I mange år har Jørgen Høholt været manden, som landets største virksomheder ringede til, når de havde et problem, der skulle løses. Men efter knap fire årtier i Nordea siger bankens storkundechef og direktionsmedlem farvel. Set i bakspejlet har en for tung intern agenda kostet på kundetilfredsheden, og det smerter, fortæller han.
Jørgen Høholt. | Foto: Nordea
Jørgen Høholt. | Foto: Nordea

Hvis ikke det var for de små, fine grå hår på toppen, ænser man ikke, at den mangeårige Nordea-chef Jørgen Høholt befinder sig sidst i sin karriere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også