TDC-nedbrud skabte panik i Jyske Bank

Mandagens nedbrud i TDC ramte Jyske Bank hårdt, men havde banken ikke haft nødprocedurer på plads, var det gået endnu værre, fortæller direktør til Børsen.
Foto: Ritzau Scanpix/Mikkel Berg Pedersen
Foto: Ritzau Scanpix/Mikkel Berg Pedersen

Mandag blev 1,85 mio. danskere og virksomheder ramt af et nedbrud hos TDC – heriblandt Jyske Bank, skriver Børsen.

Da bankens ansatte mødte ind, opdagede de, at hovednummeret ikke virkede, og at alle mobiltelefoner og numrene til filialerne var døde, hvilket ifølge markedsdirektør i Jyske Bank Online, Frederik Erritzøe, skabte "panik".

Banken har dog forskellige nødprocedurer og satte seks mand på sagen. Alligevel havde banken om mandagen ifølge direktøren kun 30 pct. af den normale effektivitet. Havde nødprocedurerne ikke været på plads, ville det dog være gået endnu værrem mener direktøren.

"Jeg tror, at mange andre virksomheder har været hårdere ramt, da de ikke har et lignende setup," siger Frederik Erritzøe til avisen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også