Medie: Danske Bank har stoppet nedgang i image

Danske Banks medarbejdere bliver ikke længere målt på produktsalg, og det har smittet af på bankens image, skriver Berlingske Business.
AF RITZAU FINANS

Det er slut med salgsbonusser til ansatte i Danske Bank. I stedet måles medarbejderne på kundernes tilfredshed, og det smitter af på bankens image, viser en ny undersøgelse foretaget af Loyalty Group.

Det skriver Berlingske Business.¨

"Vi har ikke personlige mål for, hvad en rådgiver skal sælge af produkter. Vi har heller ikke salgskampagner, som vi har set tidligere. De er fuldstændig fjernet. Vi har kun to mål, som alle filialer har som succes: tilfredse kunder og kundefastholdelse," siger Thomas Mitchell, Danske Banks chef for Personal Banking, til Berlingske Business.

"Vi skal helt ændre mindset fra at fokusere på egne mål til at være interesserede i kundetilfredshed. Det er en markant kulturmæssig forandring," tilføjer Mitchell.

Selvom Danske Bank fortsat indtager undersøgelsens sidsteplads på flere parametre, er der fremgang at spore over hele linjen. Den generelle tilfredshed såvel som bankens image er ifølge undersøgelsen forbedret, mens flere kunder nu vil anbefale banken til andre end tidligere.

På en skala fra 1 til 100 scorer Danske Bank således 68 i kundetilfredshed mod 64 året før. I 2010 var tallet 85.

Til sammenligning indtager Arbejdernes Landsbank igen i år undersøgelsens førsteplads med en score på 84.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også