Danske Bank kritiseres for enegang

Danske Bank har med udviklingen af sin egen mobile betalingstjeneste brudt med princippet om, at den slags ting foregår i fællesskab bankerne imellem. Det skriver Berlingske Business.
Foto: NIELS HOUGAARD, jp
Foto: NIELS HOUGAARD, jp

Danske Banks betalings-app til iPhone og Android burde have været en fælles brancheløsning, mener flere bankdirektører ifølge Berlingske.

Mens resten af banksektoren er gået sammen om at udvikle systemet Swipp, har Danske Bank lanceret sit eget system Mobilepay, og det huer ikke kollegerne.

"Danske Bank har valgt at lave deres egen løsning, men et eller andet sted havde vi håbet på, at der kun ville være en løsning, så man ikke som forbruger skal ud og døje med at have to," siger direktør i Spar Nord lasse Nyby til avisen.

Han bakkes op af Jyske Banks direktør Anders Dam, som også gerne havde set en samlet løsning.

I Danske Bank afviser direktør for personal banking Tonny Thierry Andersen kritikken og forklarer, at Danske Bank var nødt til at have sit eget system, der - i modsætning til Swipp - fungerer i alle de lande, som banken opererer i.

Til FinansWatch har Danske Bank dog sagt, at det også var fordi, man mente, det produkt, banken selv lavede, var bedre.

Danske Bank: Vi kunne lave det lækrest selv 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også