Nyt samarbejde skal skubbe både Danske Bank og kunderne tættere på klimamålstregen

Banken skubber kunder i grønnere retning med dialog, men ”det er næsten så sikkert som amen i kirken,” at det bliver dyrere at være kunde, hvis man neglicerer ESG-arbejdet, siger erhvervskundechef.
Niels Bang-Hansen er erhvervskundechef hos Danske Bank, som i sidste uge præsenterede et samarbejde med selskabet Eivee om bistand til kundernes klimarapportering. | Foto: Gregers Tycho
Niels Bang-Hansen er erhvervskundechef hos Danske Bank, som i sidste uge præsenterede et samarbejde med selskabet Eivee om bistand til kundernes klimarapportering. | Foto: Gregers Tycho

Et nyt samarbejde, som Danske Bank har indgået med selskabet Eivee, skal give bankens erhvervskunder et bedre overblik over klimaaftrykket, og det påvirker i andet led også Danske Bank.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også