Forbrugerrådet undrer sig efter tavshed fra domstolene i gældsskandale

Det er en meget, meget svær, hvis ikke umulig opgave at tjekke bankerne efter i kortene, når det kommer til inkassosager, hvis man er almindelig privatkunde, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk.
Morten Bruun Pedersen, cheføkonom i Forbrugerrådet Tænk. | Foto: PR
Morten Bruun Pedersen, cheføkonom i Forbrugerrådet Tænk. | Foto: PR
AF MORTEN PLESNER OG FREDERIK JENSEN

Det er ikke til at vide, om der i retssystemet har været faktatjek af de fejlagtige gældsoplysninger, som Danske Bank har leveret til brug i inkassosager mod sine kunder, og det undrer Forbrugerrådet Tænk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også