Forsikringsselskab slår tilbage mod Forbrugerrådet

Et af landets mindre forsikringsselskaber føler sig uretfærdigt ramt af Forbrugerrådet Tænks kritik af forsikringsbranchens priser.

Vestjyllands Forsikring er ikke tilfreds med kritikken fra Forbrugerrådet Tænk, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Forbrugerrådet har været offentlig med en kritik af prisstrukturerne i forsikringsbranchen, som kan betyde, at nye kunder får lavere priser end loyale kunder, som har været mange år i selskabet. I en artikel i Ekstra Bladet giver Forbrugetrådet det indtryk, at den praksis er udbredt i hele forsikringsbranchen, og det har fået Vestjyllands Forsikrings op af stolen.

”Det er ganske enkelt usandt. Hos os gør vi en dyd ud af, at vores trofaste kunder er stillet mindst lige så godt eller bedre end nye kunder,” siger direktør i Vestjyllands Forsikring Jørgen Ladekjær i en meddelelse.

Forbrugerrådet har kritiseret, at rabatter og nye - lavere tariffer - typisk går til nye kunder, som forsikringsselskaber gerne vil have ind i butikken. Men sådan er det altså ikke hos Vestjysk Forsikring, lyder det.

”Det er ikke en model, vi bruger. Vi vil i stedet give vores kunder sikkerhed for, at de ikke bliver udsat for forskelsbehandling. Vi er ikke et aktieselskab, men et kundejet selskab, og det betyder, at vi har kunden i fokus. Vores interesse er ikke at skaffe overskud til aktionærer,” siger Jørgen Ladekjær i meddelelsen.

 

 

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også