Lærerstandens Brandforsikring suveræn på kundetilfredshed

I en undersøgelse af loyalitet og kundetilfredshed kommer Lærerstandens Brandforsikring ud som det absolut bedste forsikringsselskab. If ligger helt i bunden, skriver Berlingske Business.

Berlingske Business skriver i dag, at en ny undersøgelse af loyalitet og kundetilfredshed viser, at danske kunder generelt er blevet mere tilfredse med deres forsikringsselskab.

Undersøgelsen er foretaget af Loyalty Group og viser, at Lærerstandens Brandforsikring kommer ud som en suveræn nr 1 med 80 ud af 100 mulige point. Nærmeste konkurrent er GF Forsikring med 71 point.

Lærerstandens direktør Anne Mette Toftegaard mener, at selskabets snævre kundegruppe forklarer den høje grad af loyalitet.

"Det, at vi henvender os til afgrænsede medlemsgrupper, betyder, at vi har en indfaldsvinkel til dem, hvor vi måske i højere grad end så mange andre, kender deres behov. Vi har også en grænse for, hvad vi forsikrer, og det passer tilde medlemsgrupper, som vi henvender os til. Vi tænker i højere grad på, hvilke behov vores medlemmer har og ikke hele Danmarks befolknings behov. Dem har vi ikke brug for at kunne imødekomme," siger direktøren til Berlingske Business.

Nederst i undersøgelsen ligger If med 51 point, og selskabet siger til avisen, at man beklager den dårlige placering og tager den seriøst.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også