Avis: Tryg erkender upræcis formulering

Tryg begrunder prisstigninger på en række kunder med, at erstatningerne har været stigende. Erstatningerne stiger dog kun på udvalgte kunder, mens de falder i hele porteføljen.

Landets største forsikringsselskab har hævet præmien på en række kunders bilforsikringer. Det er op mod 75.000 kunder, som har tegnet forsikringen gennem en forsikringsklub. Tryg giver som begrundelse, at erstatningerne har været stigende. Men den formulering er upræcis, skriver Berlingske Business i dag.

Erstatningerne på bilforsikringer falder nemlig. Både i Tryg og i hele sektoren. Alligevel mener Tryg, at prisstigninger er det rigtige på kundegruppen.

"Det er en upræcis formulering. Det burde have været nævnt, at det kun gælder for de pågældende forsikringsgrupper. Så det er ikke vildledning, men glemsomhed som er uhensigtsmæssig," siger kommunikationschef i Tryg Gerhard Dall til Berlingske Business.

Ifølge Tryg er de berørte forsikringsgrupper nemlig ulønsomme, og koncernen beskriver det som et efterslæb, som nu er rettet. Men det skulle klart have fremgået af brevet, at erstatningerne kun stiger i udvalgte grupper.

Historien kommer i en periode, hvor der er meget snak om konkurrencen i forsikringssektoren. Blandt andet har socialdemokraterne sagt, at man fra politisk side bør se på prisdannelsen.

Avis: Danske forsikringsgiganter har kronede dage 

Forsikringen spinder guld på din bil

F&P: Vores overskud er helt normale 

Du får 70 pct. tilbage fra forsikringen 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også