AP Pension dropper kundemagasin på papir

Al kommunikation mellem AP Pension og selskabets medlemmer vil fra november være digital, når selskabet udgiver sit sidste kundemagasin på papir.

I over 40 år har AP Pension udgivet et magasin til sine medlemmer. Til november udkommer det for sidste gang i en trykt version i medlemmernes postkasser. Det skriver Journalisten.dk.

Det har været en lang beslutning for marketingchef i AP Pension Kim Blandtfort Christensen. Ud over at selskabet kommer til at spare en del omkostninger til tryk og porto, kan det også styrke kommunikationen med medlemmerne, mener han.

"Når man udgiver et kundemagasin på print, risikerer man nemt at få den opfattelse, at man har sendt information ud til kunderne og derfor har kommunikeret til dem og gjort sit arbejde," siger til Journalisten.dk og fortsætter: "Men vi aner rent faktisk ikke, hvor mange af de her magasiner, som bare ender i skraldespanden sammen med reklamerne."

Skal have flere mailadresser

Det koster over 600.000 kr., hver gang selskabet skal sende magasinerne ud, hvilket er sket to gang årligt. I fremtiden vil det koste 89 øre pr. digital nyhedsmail. Skiftet til digital kommunikation skaber dog en anden barriere.

"Vi arbejder selvfølgelig på at få flere kunder til at give os deres e-mailadresse," siger Kim Blandtfort Christensen til Journalisten.dk

Målet for AP Pension er, at 33 pct. af kunderne har sagt ja til at modtage nyhedsbrevet i år. Kim Blandtfort Christensen anerkender, at 33 pct. kan lyde lavt, men det er svært at sammenligne med det trykte magasin, mener han, da en del af magasinerne formentlig ryger direkte i skraldespanden.

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også