Hver femte er utilfreds med sit forsikringselskab
En ud af fem danske forsikringskunder er enten meget utilfreds eller overvejende utilfreds med sit forsikringsselskab, men meget få tager konsekvenser og skifter selskab.
Det viser en undersøgelse, som Interresearch har foretaget for Søndagsavisen blandt 1.070 danskere.
Mads Mølgaard Braüner, jurist i Forbrugerrådet, ærgrer sig over, at der ikke er flere, der skifter.
Tjek hvert år
"Vi ved godt, at forsikringer ikke er noget, der optager os til daglig. Men vores råd er, at man tjekker sine forsikringer hvert andet år - for eksempel på Forsikringsguiden.dk. Der kan være rigtig mange penge at spare ved at skifte til et billigere selskab," siger Mads Mølgaard Braüner til Søndagsavisen.
Hans Reymann-Carlsen, underdirektør i brancheforeningen Forsikring & Pension, synes også, at 20 procent utilfredse kunder lyder af mange.
"Men det er svært at sige, hvor niveauet bør ligge. Det viser jo også, at over 80 procent er tilfredse i forskellig grad," siger han.