Tryg ansætter fire CXO's

Tryg har ansat fire CXO's, customer experience officers, som skal hjælpe selskabet med at forbedre kundernes oplevelser, fortæller adm. direktør Morten Hübbe.
Foto: LEIF TUXEN
Foto: LEIF TUXEN

Trygs toplinjevækst har haft det svært de senere år, og en af løsningerne, mener selskabet, er at forbedre kundetilfredsheden og -loyaliteten. Derfor har selskabet nu ansat fire såkaldte CXO's, customer experience officers - eller kundedirektører.

"De får til ansvar alene at koncentrere sig om, hvordan vi giver de allerbedst mulige kundeoplevelser i Tryg. I dag har vi nogle, der er rigtig gode, men nogle af dem, vi leverer i dag, kan blive klart bedre, og de skal give den fuld gas med at arbejde på det," fortæller Morten Hübbe, adm. direktør i Tryg, til FinansWatch og uddyber:

"Det forventer vi os meget af. Det er fire personer, som ikke kommer fra branchen, og dermed kan du se tingene mere med forbrugerens og kundens øjne, så det bliver rigtig spændende," siger han.

De fire kundedirektører er alle danskere, men de kommer til at rejse rundt i hele Norden for at nå rundt om hele forretningen.

"Vi har ansat en til hvert forretningsområde. En til privat, en til erhverv, en til industri og en til skade. De kommer til at rejse rundt i Norden, fordi forretningsområderne jo er på tværs af landegrænser," siger Morten Hübbe.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også