Tryg vil fordoble kundekarakter

Tryg vil som led i en ny strategi blandt andet sætte et mål om at dobbelt så mange kunder skal anbefale forsikringsselskabet til andre.
AF RITZAU FINANS

Tryg vil som en del af sin 2017-strategi øge fokus på kunden, og det skal give sig til udtryk i form af en række målbare resultater. Det fremgår af præsentationsmaterialet fra Trygs kapitalmarkedsdag.

Som det første mål vil Tryg øge sin "net promoter score" (NPS), et tal for hvor mange kunder der vil anbefale Tryg til andre, til det dobbelte.

Helt præcis regnes NPS ud ved at tage procentdelen af kunder, der på spørgsmålet "vil du anbefale os til en ven?" svarer med karakteren ni eller ti på en skala op til ti, og så trække alle de kunder fra, der giver karakterer fra nul til seks.

For Tryg-gruppen lå NPS i september 2014 på omkring 12, men den var i nogle forretningsenehder helt oppe på over 65, og andre steder nede under minus 20.

I 2017 vil Tryg også øge sin fastholdelsesrate med 1 pct.point og antallet af kunder med tre eller flere Tryg-produkter skal stige med 5 pct.point, lyder målet.

Fokus på NPS-præstationen skyldes blandt andet, at anbefalinger fra andre anses som en væsentlig faktor i at skaffe nye kunder, og at de tilfredse kunder i langt højere grad bliver i butikken.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også