Pensiondanmark deler gerne ud af roboterfaringer

I omtrent to måneder har Pensiondanmark haft robotter til at tage sig dele af sagsbehandlingen. I pensionskassen tror man på, at vidensdeling er i alles interesse.
Torben Möger Pedersen, adm. direktør i Pensiondanmark. | Foto: Ritzau Scanpix/Mik Eskestad
Torben Möger Pedersen, adm. direktør i Pensiondanmark. | Foto: Ritzau Scanpix/Mik Eskestad

Pensiondanmark deler gerne ud af de erfaringer de får med at have robotter til at varetage store dele af sagsbehandlingen. Det skriver Finans.dk.

Som FinansWatch skrev november sidste år, har Pensiondanmark i efteråret indført robotter til at varetage store dele af sagsbehandlingen, når pensionskunderne henvender sig om for eksempel kritisk sygdom. Adm. direktør i pensionskassen, Torben Möger Pedersen, er ikke bange for at dele ud af erfaringerne, som han gør sig med robotterne.

"Vi har jo ikke noget copyright på det her, og vi deler gerne ud af vores erfaringer. Det må være i vores fælles interesse, at hele den finansielle sektor bliver mere effektiv," siger han til Finans.dk.

I revisonsfirmaet KPMG peger Bent Dalager, der er leder af en ny enhed, som rådgiver om implementering af robotteknologi, på, at næste skridt vil være, at robotterne skal tale med kunderne.

Pensiondanmark indfører robotter i sagsbehandlingen

ATP og Pensiondanmark køber hotel for 1 mia. kr. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også