PKA får påbud for manglende kundeinformation
931 kunder i PKA+ har stadig ikke fået en årsoversigt over deres livsforsikringsaftale, som de ellers har krav på. Det har Finanstilsynet nu påtalt over for PKA+ og har pålagt selskabet at gøre dette inden årets udgang.
"Finanstilsynet påtaler, at PKA+ Pension Forsikringsselskab A/S (PKA+) ikke har udsendt årsoversigter til alle sine kunder i overensstemmelse med § 5 i bekendtgørelse om information om livsforsikringsaftaler.Finanstilsynet påbyder endvidere PKA+ at sikre, at alle kunder, som ikke har modtaget årsoversigten for 2011, får deres årsoversigt tilsendt inden årets udgang," skriver tilsynet i afgørelsen.
Tilsynet er gået ind i sagen efter en kunde i PKA har klaget over den manglende årsopgørelse. Selskabet forklarer at kunden ikke har fået sin årsopgørelse på grund af "udfordringer med hans forsikring i det nye IT-system."
Ifølge tilsynet vil de 930 kunder nu få tilbud om at blivve flyttet til en ny leverandør.
"PKA+ oplyser, at der ud over klageren er 930 kunder, der har policer, der ikke fuldt kan håndteres i det nye it-system. Disse kunder vil få tilbud om at flytte til en ny pensionsleverandør," skriver tilsynet.