Nordea Liv om manglende oplysninger til kunder: Vi vidste ikke, det var ulovligt

Danmarks tredjestørste kommercielle pensionsselskab, Nordea Liv & Pension, vidste ikke, at det var lovpligtigt at oplyse kunderne om honorering af mæglere, forklarer selskabet i et interview med FinansWatch. Her sætter Nordea Liv for første gang tal på, hvor mange kunder der har manglet oplysningerne i deres depotoversigt.
Mikkel Bro Petersen, presseansvarlig for Nordea Liv & Pension. | Foto: Danica Pension billedarkiv
Mikkel Bro Petersen, presseansvarlig for Nordea Liv & Pension. | Foto: Danica Pension billedarkiv

Nordea Liv & Pension beklager, at pensionsselskabet ikke har oplyst alle kunder om, at man har betalt de pensionsmæglere, som hjælper virksomheder med at finde pensionsleverandør.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også