Avis: Danica vil give mere rådgivning

Danica vil fremover være mere aktiv i sin rådgivning af kunderne i en nye servicemodel. En mægler roser tiltagene, men efterlyser bedre afkast.
Foto: Danica/PR
Foto: Danica/PR

Over halvdelen af Danica Pensions kunder mener, at pensionselskaberne bør sige til, hvis kunderne skal ændre deres forsikring eller opsparing. 47 pct. mener desuden, at pensionsselskaberne ikke giver klare anbefalinger om, hvorvidt de har den rigtige opsparing. Det viser en undersøgelse, som Danica har fået lavet blandt sine kunder, skriver Berlingske Business.

Derfor vil adm. direktør Per Klitgård indføre en ny servicemodel, hvor Danica selv tager mere initiativ til at rådgive kunderne, og det skal blandt andet ske ved hjælp af mere rådgivning via telefon og web. Tidligere har Danica været for dårlig til at give klare anbefalinger til kunderne, mener han.

"Det er det, vi gerne vil lave om på. Vi skal turde at gå længere i vores rådgivning og kun give kunderne én anbefaling. Vi har historisk set været alt for faglige over for vores kunder, og det har gjort, at de ikke har fået den optimale rådgivning," siger Per Klitgaard til avisen.

Forsikringsmægler Søren Andersen, der er direktør i Willis, roser Danica for tiltaget. Han mener dog også, at Danica skal få løst sine afkastproblemer, hvis selskabet igen skal kunne konkurrere med PFA Pension om kunderne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også