Socialdemokrat revser 'kvalmende' Alm. Brand-kampagne

Alm. Brands fokus på de samfundsmæssige værdier i den ny kampagne huer ikke socialdemokraten Peter Hummelgaard Thomsen. Koncernen håner danskerne med sin moralprædiken, skriver han i et debatindlæg på Politiken.dk

Der er ikke mange pæne ord fra Socialdemokraten Peter Hummelgaard Thomsen til Alm. Brands nye kampagne, der sætter fokus på værdier, og stiller spørgsmålstegn ved, om stjålne cykler og hælervarer er blevet lidt for alment accepteret.

I et debatindlæg på politiken.dk skriver han, at kampagnen er på linje med Danske Banks katastrofe-kampagne New Standards.

"Arrogancen og den manglende situationsfornemmelse i Alm. Brands nye reklamefremstød næsten (også kun næsten) ligeså kvalmende slem som i Danske Banks ’New Normal – New Standards’ reklamer," skriver han og fortsætter:

" Man skal høre meget før ørerne falder af. Det er næsten utroligt. Igen vil finanssektoren lære danskerne om moral og gode værdier. Alm. Brand håner danskerne med deres nye image-kampagne. Med stort set samme kirurgiske præcision som Danske Bank."

Han påpeger, at Alm Brands bank er en af dem, der har tabt milliarder, og på forsikringssiden er Alm. Brand det selskab med flest klagesager.

I stedet for at prædike moral over for danskerne, burde finanskoncernerne i stedet rette kritikken mod sig selv, mener socialdemokraten.

"Hvis Alm. Brand, Danske Bank eller andre for den sags skyld vil lave en image-kampagne, så sig undskyld til danskerne. Og sig tak," anbefaler han.

Mange snyder med forsikringen

Alm. Brand: Opfører I jer ordentligt? 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også