Gjensidige intensiverer samarbejde med supermarkedskoncern
![Kenneth Nielsen, direktør for digitalisering og e-handel i Dansk Supermarked. | Foto: PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9356448.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Kenneth%2520Nielsen%2520Dansk%2520Supermarked.jpg)
Dansk Supermarked, der blandt andet driver Bilka, Føtex og netbutikken Wupti.com, giver sig i kast med et udvidet strategisk samarbejde med Gjensidige Forsikring. Det skriver Berlingske Business.
I januar lancerede Dansk Supermarked en forsikring til elektronikprodukter, og nu udvider dagligvarekoncernen samarbejdet med Gjensidige i et forsøg på at "skabe en gennemgribende forandring af det danske forsikringsmarked".
Ifølge Kenneth Nielsen, direktør for digitalisering og e-handel i Dansk Supermarked, er det afgørende, at tiltaget sker i samarbejde med et etableret forsikringsselskab. Han mener ikke, at Dansk Supermarked med forsikringer bevæger sig for langt væk fra kerneforretningen og ser tværtimod muligheder for at udvide Dansk Supermarked med nye forretningsområder.
"Ved hjælp af nye teknologier kan vi brede vores produktpallette og dermed tilbyde vores kunder langt mere end blot cornflakes og andre traditionelle produkter," siger Kenneth Nielsen til Berlingske Business.
Dansk Supermarked indleder forsikringssamarbejde med Gjensidige
Gjensidige-direktør om dansk resultat: "Det er ikke imponerende"