Gjensidige intensiverer samarbejde med supermarkedskoncern

Dansk Supermarked med en omsætning på godt 57 mia. kr. går nu på jagt efter vækst i den finansielle verden. I samarbejde med Gjensidige Forsikring tilbyder koncernen fremover et bredt udvalg af forsikringer.
Kenneth Nielsen, direktør for digitalisering og e-handel i Dansk Supermarked. | Foto: PR
Kenneth Nielsen, direktør for digitalisering og e-handel i Dansk Supermarked. | Foto: PR

Dansk Supermarked, der blandt andet driver Bilka, Føtex og netbutikken Wupti.com, giver sig i kast med et udvidet strategisk samarbejde med Gjensidige Forsikring. Det skriver Berlingske Business.

I januar lancerede Dansk Supermarked en forsikring til elektronikprodukter, og nu udvider dagligvarekoncernen samarbejdet med Gjensidige i et forsøg på at "skabe en gennemgribende forandring af det danske forsikringsmarked".

Ifølge Kenneth Nielsen, direktør for digitalisering og e-handel i Dansk Supermarked, er det afgørende, at tiltaget sker i samarbejde med et etableret forsikringsselskab. Han mener ikke, at Dansk Supermarked med forsikringer bevæger sig for langt væk fra kerneforretningen og ser tværtimod muligheder for at udvide Dansk Supermarked med nye forretningsområder.

"Ved hjælp af nye teknologier kan vi brede vores produktpallette og dermed tilbyde vores kunder langt mere end blot cornflakes og andre traditionelle produkter," siger Kenneth Nielsen til Berlingske Business.

Dansk Supermarked indleder forsikringssamarbejde med Gjensidige

Gjensidige-direktør om dansk resultat: "Det er ikke imponerende"

Gjensidiges resultat i Danmark styrtdykker

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også