Forsikringsformidler vil vinde kunder med digital tilgang

Formidlerens adm. direktør ser et hul i markedet for et selskab, der går digitalt til kunderne.
Easysure er, som navnet antyder, i familie med flyselskabet Easyjet. | Foto: Thomas Borberg
Easysure er, som navnet antyder, i familie med flyselskabet Easyjet. | Foto: Thomas Borberg

Med et budskab om, at det skal være enkelt og overskueligt at være kunde hos selskabet, vil forsikringsformidleren Easysure vinde en plads på forsikringsmarkedet i Danmark. Det siger Søren Odgaard Pedersen, adm. direktør for forsikringsformidleren, til Insideforsikring.

”Der er ingen tvivl om, at der er stærk konkurrence på det danske marked, hvor hele markedet er domineret af fire store spillere, som nærmest har monopol. Vi forventer ikke, at vi kommer til at vælte dem af pinden fra første dag, men vi mener, at der er god plads til en ny spiller i markedet, som er født ud af en digital verden, og som imødekommer den moderne forbrugers behov for digital fleksibilitet. I og med at markedet er modent, og at de fire store spillere dikterer markedet, er der overordnet set meget lidt variation for kunderne, når det kommer til pris og udbud,” siger han til mediet.

Easysure samarbejder med svenske Eir Försäkring, der er forsikringsselskabet bag de forsikringer, som Easysure formidler.

Easysure gik ind på det danske marked i 2020 med købet af agenturet Next Forsikring, som Nem Forsikring dengang ejede. Brandet Next Forsikring findes fortsat, men er en del af samme selskab som Easysure Forsikringsformidling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også