Forsikringslobby fastsætter fire etiske principper for prissætning

Anbefalingerne fra brancheorganisationen F&P kommer i en tid, hvor forsikringsselskabers måder at fastsætte priser på er under lup af konkurrencemyndighederne.
Pia Holm Steffensen er underdirektør hos F&P. | Foto: Pr/forsikring & Pension
Pia Holm Steffensen er underdirektør hos F&P. | Foto: Pr/forsikring & Pension

Det skal være tydeligt og klart, hvad forsikringsselskaber lægger til grund for deres priser, og hvorfor priserne ændrer sig hen ad vejen. Det er nogle af de ambitioner, som er en del af et sæt etiske principper – fire af slagsen – som brancheorganisationen F&P har udarbejdet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også