Gjensidige vinder markedsandele i Norge for tredje måned i træk

Gjensidige tegnede knap hver fjerde forsikring på nye biler i september. 
Gjensidige har igen fremgang i Norge. | Foto: Valdemar Ren
Gjensidige har igen fremgang i Norge. | Foto: Valdemar Ren
AF MAGNUS EIDEM, FINANSWATCH.NO

Gjensidige havde en markedsandel på 23,6 procent inden for forsikringer på nye biler i Norge i september måned. 

Dette fremgår af statistik fra Trafikkforsikringsforeningen, skriver FinansWatchs norske søstermedie.

Salget af nye biler i Norge var 29 procent lavere i september måned sammenlignet med samme periode sidste år. 

Gjensidiges samarbejde med Toyota har hjulpet betydeligt med salget.

If forsikring var næststørst med 18,5 procent af forsikringerne. Derefter kom Enter, der er en del af Tryg, med 17,9 procent og Tryg med 9,0 procent.

Set over hele året har Gjensidige en markedsandel på 23,7 procent, Enter 18,9 procent og If 16,7 procent. Tryg har 10,2 procent, og Fremtind har 7,5 procent.

Hvad angår brugte biler, var Gjensidige også den største med 27,2 procent, If med 21,0 procent og Fremtind på 14,6 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også