FinansWatch

Selskabers brug af det skrappeste værktøj mod forsikringssvindel er vokset 50 procent

Observation af kunder er de seneste to år blevet et mere benyttet værktøj hos finansvirksomheder. Underdirektør i F&P peger på, at tallet er lavt set i forhold til antallet af skadesanmeldelser, og at det er det sidste værktøj i kassen, som selskaberne hiver frem.

Pia Holm Steffensen er underdirektør i F&P. | Foto: PR/Forsikring & Pension

Medlemmerne hos brancheorganisationen F&P har de seneste år tyet til observation af kunder i flere tilfælde end tidligere. Det oplyser F&P til i et svar til Erhvervsministeriet.

I 2021 foretog F&P’s medlemmer personobservationer i 100 sager. Det var knap 58 pct. flere end de 63 personobservationer, som blev foretaget i 2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Arbejdsgivere kalder på flere løsninger efter politisk håndsrækning: "Situationen er generelt set helt utrolig presset"

Nok bliver det med nye regler om lavere beløbsgrænse for udenlandsk arbejdskraft lidt lettere for finansvirksomheder at skaffe flere hænder, men ifølge Nicole Offendal, adm. direktør i Finanssektorens Arbejdsgiverforening, er der brug for flere tiltag, hvis ikke den generelle udvikling i sektoren skal bremses. I Finansforbundet køber næstformand ikke helt ind på præmissen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs