Bumlet konkursforløb deler Gefions kunder i A og B-hold

At lukningen og afviklingen af skadesforsikringsselskabet Gefion Insurance er startet som en solvent likvidation, men er endt i en reel konkurs, betyder at kunder med krav til gode i selskabet bliver behandlet forskelligt. Samtidig bliver det dyrt for de danske forbrugere
Torben Weiss Garne er underdirektør i Forsikring & Pension og direktør for Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber. | Foto: PR/Forsikring & Pension
Torben Weiss Garne er underdirektør i Forsikring & Pension og direktør for Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber. | Foto: PR/Forsikring & Pension

Var det nu konkursramte forsikringsselskab Gefion Insurance blevet erklæret konkurs tilbage i 2020 i stedet for en solvent likvidation, ville Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber og andre kunder med mere komplicerede krav være meget bedre stillet i dag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også