FinansWatch

Bumlet konkursforløb deler Gefions kunder i A og B-hold

At lukningen og afviklingen af skadesforsikringsselskabet Gefion Insurance er startet som en solvent likvidation, men er endt i en reel konkurs, betyder at kunder med krav til gode i selskabet bliver behandlet forskelligt. Samtidig bliver det dyrt for de danske forbrugere

Torben Weiss Garne er underdirektør i Forsikring & Pension og direktør for Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber. | Foto: PR/Forsikring & Pension

Var det nu konkursramte forsikringsselskab Gefion Insurance blevet erklæret konkurs tilbage i 2020 i stedet for en solvent likvidation, ville Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber og andre kunder med mere komplicerede krav være meget bedre stillet i dag.

Det mener underdirektør i Forsikring & Pension og direktør for Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber, Torben Weiss Garne, der ikke lægger skjul på, at Gefion-konkursen ærgrer ham.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs