Topdanmark har indtil videre hjulpet knap 20 familier efter storbrand

Et ejendomskompleks i Vanløse brød i fredags i brand. Topdanmark har indtil videre hjulpet knap 20 familier, mens skadesomfanget er for nu ukendt, lyder det fra forsikringsselskabet.
Der gik i fredags brand i etageejendom på Grøndals Parkvej i Vanløse. | Foto: NILS MEILVANG
Der gik i fredags brand i etageejendom på Grøndals Parkvej i Vanløse. | Foto: NILS MEILVANG
AF MARKETWIRE

Forsikringskoncernen Topdanmark har indtil videre hjulpet knap 20 familier, som er blevet ramt og berørt af fredagens brand i et stort ejendomskompleks i Vanløse.

Det er dog for tidligt at sige nu, hvad omfanget af skader løber op i, oplyser Topdanmark til MarketWire.

”Vi aktiverede vores beredskab fredag og er mandag fortsat i fuld gang med at hjælpe kunder, som er berørt at den omfattende brand i Vanløse. Heldigvis er der ikke meldinger om alvorlige personulykker, men vi har hjulpet et stort antal kunder med blandt andet psykolog- og krisehjælp, da vi af erfaring ved, at det kan være en meget voldsom oplevelse, når ens hjem brænder, samt genhusning og tilbud om at få dækket udgifter til de ting og ejendele, de har behov for, da flere kunder desværre ikke har andet tøj og ejendele, end det de har på,” siger skadedirektør i Topdanmark Rasmus Ruby-Johansen i en skriftlig udtalelse til MarketWire.

Topdanmark har oprettet en særskilt task force og har siden fredag og gennem weekenden samarbejdet med relevante myndigheder om at hjælpe dem, der er direkte eller indirekte ramt og påvirket af branden.

”Flere familier er genhuset på hoteller i København, og nogle bor hos familie og venner. Det næste, vi skal i gang med, er at tale med kunderne om en mere permanent genhusning, og vi har heldigvis allerede modtaget henvendelser fra flere firmaer, som har ledige lejemål,” siger Rasmus Ruby-Johansen.

I forhold til genhusning tilføjer han, at selskabet altid ser på den enkelte families individuelle ønsker og behov i forhold til børn, arbejde og afstand fra Vanløse.

”Det kan blive svært at finde genhusning i nærområdet, men vi gør alt, hvad vi kan, for at finde noget i tæt samarbejde med kunde,” tilføjer skadesdirektøren.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også