Topscorer skiller sig mere ud i måling af medarbejderimage blandt forsikringsselskaber
![Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12704802.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20150303-102909-pf-1920x1082we.jpg)
Det er stadig Tryg og LB Forsikring, der har det bedste medarbejderimage blandt ti danske forsikringsselskaber - og det selv om begge selskaber er gået tilbage siden sidste år.
Det viser den nye undersøgelse Medarbejderimage 2020, der er foretaget af FW Insight i samarbejde med analysevirksomheden Wilke.
Undersøgelsen er baseret på godt 5000 besvarelser fra ansatte i finanssektoren, der har vurderet de største finansvirksomheder som arbejdspladser. Svarene kommer fra respondenter, der kender virksomheden eller er nuværende eller tidligere ansatte.
Ranglisten er baseret på spørgsmålet: "Hvordan er din overordnede opfattelse af virksomheden som arbejdsplads?" På en skala fra 1 til 100 scorede Tryg og LB Forsikring i 2019-målingen henholdsvis 75,4 og 75,3, men i år er det faldet til henholdsvis 74,5 og 71,3 - altså et mindre fald for Tryg, mens LB Forsikring går mere markant tilbage.
Finansansattes dom: Tryg bedst blandt forsikringsselskaber
If og Codan ligger ligesom sidste år i bunden af ranglisten. Men hvor If er gået lidt tilbage, har Codan som det eneste selskab på listen forbedret sin score. Den gennemsnitlige score for forsikringsselskaberne er da således også gået tilbage i forhold til sidste år, viser undersøgelsen.
Samtidig vidner Codans resultater i otte andre såkaldte "imageudsagn" om, at selskabet ligger markant bedre på flere parametre end på hovedspørgsmålet om den overordnede opfattelse af virksomheden som arbejdsplads. Eksempelvis er Codan gået fra en bundplacering sidste år til en plads som nummer tre, når det gælder respondenternes vurdering af, hvorvidt der er gode karrieremuligheder i virksomheden.
Om Medarbejderimage 2020
Målingen er baseret på besvarelser fra godt 5.000 ansatte i finanssektoren. Undersøgelsen er gennemført i perioden 6. oktober til 15. november 2020.
Undersøgelsen er en del af rapporten Medarbejderimage 2020, der udgives af FinansWatch i samarbejde med Wilke. Rapporten er gratis for abonnenter på FW Insight, men kan også købes separat.
Læs gratis preview af rapporten her. https://insight.finanswatch.dk/rapporter/2020/medarbejderimage/
Læs mere om FW Insight her: http://insight.finanswatch.dk/