Gjensidige tilbyder psykologsamtaler til alle privatkunder

Det norske forsikringsselskab vil tilbyde de danske privatkunder telefonsamtaler med psykologer for at hjælpe dem igennem den særlige situation med coronavirus.
Foto: Gjensidige/PR
Foto: Gjensidige/PR

Gjensidige vil gerne hjælpe sine private kunder bedst muligt gennem coronakrisen, og derfor har man valgt at tilbyde gratis psykologsamtaler over telefonen.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at det vil berøre mere end 300.000 kunder. Da alle i husstanden dækkes, betyder det dog, at ca. 700.000 danskere vil kunne gøre brug af telefonsamtalen.

"Der skal ikke herske nogen tvivl om, at den situation vi står i, er så unik og speciel, at vi skal tænke udover, hvad vi normalt tilbyder, så vi kan være der for vores kunder," siger Mats Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige Forsikring i Danmark i meddelelsen.

"Vi ved, at situationen lige nu er så usædvanlig, at flere end normalt kan få brug for hjælp. Derfor håber vi, at vores kunder tager godt imod initiativet," fortsætter Gottschalk.

Tilbuddet kaldes for Samtaletid og vil varetages af psykologhuset Encounter. Alle samtaler vil være fortrolige, og det registreres ikke, hvem der ringer ind. Tilbuddet vil til at starte med løbe i april.

Efter kritik af Tryg: Også Gjensidige hæver priser uden varsling 

Gjensidige-chef vil gøre dansk forsikringskage større – og spise mere af den 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også