Tilsyn opfordrer forsikringsbranche til at have forståelse for særlige kundeudfordringer i krisetid

Som følge af coronakrisen kan forsikringskunder få sværere ved eksempelvis skadeanmeldelser, og det skal selskaberne tage højde for, lyder det fra Finanstilsynet.
Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix
Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Coronakrisen kan give forsikringskunder praktiske problemer med at opfylde dokumentationskrav, når de skal anmelde eller have behandlet et krav. Det skyldes, at de ikke kan få skader besigtiget eller ikke selv kan deltage i undersøgelser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også