Danske Bank-samarbejde har givet Tryg 35.000 nye kunder

Både på erhvervs- og privatområdet har Tryg fået mange kunder ud af samarbejdet med Danske Bank. "Det er kunder, der køber rigtig mange produkter," siger koncernchef Morten Hübbe.
Morten Hübbe er koncernchef i Tryg. | Foto: Gregers Tycho/ERH
Morten Hübbe er koncernchef i Tryg. | Foto: Gregers Tycho/ERH

En knap to år gammel distributionsaftale med Danske Bank bidrager stadig til væksten i Tryg.

Det fortæller koncernchef Morten Hübbe efter offentliggørelsen af regnskabet for første kvartal, hvor selskabet havde en præmievækst på 6,2 pct.

"Vi har fået 35.000 nye kunder sammen med Danske Bank, og det er kunder, der køber rigtig mange produkter i gennemsnit," siger han.

I sommeren 2019 skiftede Tryg Nordea ud som distributionspartner og fik i stedet Danske Bank ind.

Det har betydet, at erhvervsforsikringer nu også er en del af samarbejdet.

"Det er et samarbejde både på privatområdet og på erhverv, hvor det er nyt for os at have banksamarbejde. Det virker afsindigt godt, og det er vi utroligt glade for," siger Morten Hübbe.

Tryg er ikke det eneste selskab, som har været i markedet efter en ny distributionspartner.

Senest har Jyske Bank indgået en samarbejde med Købstædernes Forsikring, og sidste år meldte Nykredit ud, at selskabet ville gå med i partnerskabet Privatsikring, som er ejet af Codan.

Morten Hübbe ser "en sund og høj konkurrence" i markedet, hvilket ifølge ham betyder, at selskaberne holder sig effektive og skal arbejde for at være attraktive for kunderne.

"Så høj konkurrence er med til at holde os alle sammen skarpe til gavn for kunderne, og så kan man se på de nye banksamarbejder, hvor vi har vores nyere samarbejde med Danske Bank, at det virkelig er med til at levere en vigtig del af vores vækst," siger han.

Morten Hübbe vil ikke afvise, at Tryg vil åbne for flere banksamarbejder, hvis muligheden opstår.

"Vi holder altid øje med, hvad der bevæger sig på markedet, og vi er altid i dialog med flere ponteitelle nye partnere. Nogle gange er man i dialog i flere år, inden det sker, så vi holder bestemt øjne og ører åbne," siger han.

Tryg vinder mere på Danske Bank end man taber på Nordea 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også