Forbrugervagthund: Tryg har hævet priser i strid med aftaler – kunder har ret til tilbagebetaling

Tryg har uretmæssigt hævet kundernes priser uden at varsle dem, lyder vurderingen fra Forbrugerombudsmanden, som mener, at kunder har krav på tilbagebetaling. Tryg har en måned til at komme med modsvar. Danske Bank har tidligere vurderet, at en tilbagebetaling kan blive dyr for forsikringsselskabet.
Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix
Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix
AF THOMAS BO CHRISTENSEN OG MICHAEL DUELUND

Tryg har hævet priser hos kunderne uden at varsle det, og det har ifølge Forbrugerombudsmanden været i strid med de aftaler, der er indgået med kunderne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også