Topdanmark har rundet 900 skadesanmeldelser efter stormen Otto

Forsikringsselskabet Topdanmark har haft travlt ved telefonerne i dagene efter stormen Otto, men det travlheden var forventet. 
Stormen Otto har givet en del skader, men meget få store skader, oplyser forsikringsselskabet Topdanmark. Foto: Johan Nilsson/TT/Ritzau Scanpix
Stormen Otto har givet en del skader, men meget få store skader, oplyser forsikringsselskabet Topdanmark. Foto: Johan Nilsson/TT/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Forsikringskoncernen Topdanmark forventer inden dagen er omme at have rundet 1000 skadesanmeldelser fra kunder efter stormen Otto.

Indtil videre er tallet dog en anelse lavere - på 900 - oplyser forsikringskoncernen til MarketWire.

Der er der indløbet yderligere 300 anmeldelser siden søndag aften, hvor 600 anmeldelser var registreret.

Situationen udvikler sig derfor helt som ventet, lyder det fra boligchef i Topdanmark Helene Ibsen.

”Der har været rigtig travlt på telefonerne, som følger præcis det mønster, vi plejer at se efter større storme. Mange anmelder nemlig først skaderne i de efterfølgende to-tre dage, når de har fået overblik over ejendommen og ejendelene, og når de er vendt tilbage til hverdagen.”

”Vi har haft god kapacitet på telefonerne, og vi er lykkes med at fastholde en kort ventetid, siger hun og uddyber, at der også forventes travlhed i de kommende dage.”

Størstedelen af de skader, der bliver anmeldt nu, er småskader, der dækker over eksempelvis væltede hegn, afblæste tagsten og delvist ødelagte bygninger. Der er samtidig meget få store skader, som man ellers typisk har set ved tidligere storme, lyder det fra boligchefen.

”Indtil videre ser det med andre ord ud til, at vi og vores kunder er sluppet billigere end frygtet, hvilket naturligvis er rigtig positivt. Når det er sagt, så kan vi fortsat ikke konkludere noget på hverken omkostningsniveauet og det samlede antal skader, men det kan tyde på, at kunderne har været godt forberedt på stormen, da de måske har haft stormene Malik og Nora frisk i erindringen,” siger Helene Ibsen.

Forud for stormen sendte Topdanmark desuden 100.000 sms-varslinger til kunderne med lokale vejrudsigter og gode råd til forebyggelse. Topdanmark har tidligere oplyst, at de mest akutte skadeanmeldelser indløb fredag og lørdag.

Alm. Brand Group, der omfatter Codan, Alm. Brand og Privatsikring og er landets næststørste forsikringsselskab, oplyste tidligere mandag morgen til MarketWire, at det indtil da havde modtaget knap 700 skadeanmeldelser i forbindelse med stormen.


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også