Mange Topdanmark-kunder foretrækker at tale med robotten

Erfaringer fra pilotfasen viser, at omtrent to tredjedele af Topdanmarks kunder foretrækker at tale med en robot i stedet for en kundeservicemedarbejder, når de skal anmelde en simpel skade. Nu skal robotten bredes ud til at omfatte flere produktområder.
Thomas Erichsen er teknisk direktør i Topdanmark. | Foto: PR / Topdanmark
Thomas Erichsen er teknisk direktør i Topdanmark. | Foto: PR / Topdanmark

Det seneste lille års tid har Topdanmark haft et pilotprojekt, hvor kunderne har kunnet vælge, om de ville tale med en medarbejder eller en robot, når de ringede ind for at anmelde en skade på et elektronikprodukt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også