FinansWatch

Mange Topdanmark-kunder foretrækker at tale med robotten

Erfaringer fra pilotfasen viser, at omtrent to tredjedele af Topdanmarks kunder foretrækker at tale med en robot i stedet for en kundeservicemedarbejder, når de skal anmelde en simpel skade. Nu skal robotten bredes ud til at omfatte flere produktområder.

Thomas Erichsen er teknisk direktør i Topdanmark. | Foto: PR / Topdanmark

Det seneste lille års tid har Topdanmark haft et pilotprojekt, hvor kunderne har kunnet vælge, om de ville tale med en medarbejder eller en robot, når de ringede ind for at anmelde en skade på et elektronikprodukt.

Nu er pilotfasen imidlertid overstået, som Børsen beskrev i avisen i mandags, og det har været en lærerig proces, fortæller Thomas Erichsen, der er teknisk direktør i Topdanmark.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Banker frygter hvidvasksager med betalingsinstitutter i folden

Det er vanskeligt at navigere mellem betalingsloven og hvidvaskloven. Sådan lyder det fra Sydbank i kølvandet på en ny afgørelse om, at banken har brudt betalingsloven ved at afvise betalingsinstitut. Vejledning fra myndigheder er ikke nok, mener Gert Jonassen, adm. direktør i Al Bank. Styrelse ser ingen regelkollision.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs