Sundhedsforsikrere ser stort potentiale i direkte salg til privatpersoner

Det samlede salg af sundhedsforsikringer kan blive øget ved at sælge direkte til private, vurderer to aktører på markedet. En af dem har konkrete planer om at gøre noget ved det allerede i år.
Sundhedstjek er et af de produkter, som man i Gjensidige ser for sig at kunne sælge til privatpersoner | Foto: Helle Arensbak/IND
Sundhedstjek er et af de produkter, som man i Gjensidige ser for sig at kunne sælge til privatpersoner | Foto: Helle Arensbak/IND

Der er muligheder for at udvide det ellers mættede marked for sundhedsforsikringer ved også at sælge direkte sundhedsforsikringer til privatpersoner fremfor stort set udelukkende til virksomheder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også