Mobilepay-app flytter ud af Danske Bank

Selskabet kommer samtidig med en advarsel om svindel til sine brugere.
Vipps Mobilepay har 4,5 mio. brugere i Danmark. | Foto: Pr
Vipps Mobilepay har 4,5 mio. brugere i Danmark. | Foto: Pr

Mobilepay har forladt Danske Bank og er flyttet ind på den fælles nordiske cloud-platform i Vipps Mobilepay.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse tirsdag.

”Vi passerer i dag en milepæl for MobilePay i Danmark. Sammen med vores venner i Norge og Finland er vi nu samlet på en fælles app og platform. Det giver os et unikt afsæt for at kunne udvikle nye løsninger hurtigere og bedre til alle i hele Norden,” siger Anette Bøje, landechef for Vipps MobilePay i Danmark, i en pressemeddelelse.

Den nye version af appen har nye funktioner, bl.a. en WeShare-lignende funktion til deling af regninger. Sikkerheden er desuden forbedret, hvilket bl.a. gør det muligt at afvise og blokere betalinger fra en anden bruger. Derudover er muligheden for at bruge et alias fjernet, hvilket betyder at man fremover skal bruge sit fulde navn i appen, fortæller selskabet i meddelelsen.

Advarsel om svindel

Vipps Mobilepay kommer også med en advarsel om svindel i kølvandet på opdateringen, skriver Jyllands-Posten.

I pressemeddelelsen fremhæver selskabet, at alt foregår i appen, og at brugerne får den nye app ved en simpel opdatering – og ikke via sms, mail eller anden kanal. 

”Vi faciliterer årligt omkring 600 millioner transaktioner. Vores navn bliver desværre misbrugt dagligt til at svindle helt almindelige brugere,” siger pressechef Peter Kjærsgaard til Jyllands-Posten. Han fortæller, at der i forbindelse med en stor opdatering er risiko for, at svindlere vil forsøge at udnytte brugere til at sende personlige oplysninger eller lignende.

Vipps Mobilepay har 4,5 mio. brugere i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også