Coronakrise udfordrer nye digitale finansvirksomheder – men understreger også muligheder

For de små, nye digitale virksomheder i finansbranchen gør coronakrisen det vanskeligt at fortsætte igangværende vækstrejser. Alligevel understreger krisen også et behov for de nye spillere, lyder det fra Copenhagen Fintech i ny serie.
Coronakrisen gør det vanskeligt at være fintech-virksomhed. Men virussen er også med til at understrege et behov, lyder det fra adm. direktør i Copenhagen Fintech, Thomas Krogh Jensen. | Foto: Astrid Krysfeldt
Coronakrisen gør det vanskeligt at være fintech-virksomhed. Men virussen er også med til at understrege et behov, lyder det fra adm. direktør i Copenhagen Fintech, Thomas Krogh Jensen. | Foto: Astrid Krysfeldt

Gennem de seneste par år har et hav af nye fintech-virksomheder forsøgt at udfordre den traditionelle finanssektor med digitale løsninger. Men nu har coronakrisen sat det hele lidt på pause, da de små virksomheder er afhængige af investeringer for at kunne løbe rundt og skabe udvikling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også