E-boks skal omstille sig: Det danske marked skal fylde mindre

E-boks, som Nets er medejer af, tabte i efteråret et udbud om at levere næste generation af Digital Post, hvilket var et hårdt slag for selskabets position på det danske marked. Derfor vil virksomheden nu køre videre med en ny strategi, der skal have langt større fokus på markeder uden for Danmark.
Foto: E-boks / PR
Foto: E-boks / PR

En ny strategi er klar i det danske it-selskab E-boks, som i efteråret tabte udbuddet om at levere systemerne til Digital Post i fremtiden. Det kostede dyrt på den danske markedsandel, og derfor er topchef Ulrik Falkner nu klar til i højere grad at kæmpe om de globale markeder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også